inspirationer

en blogg om inredning

Diskret julpyntning

Kategori:

Det går att skapa julstämning även i det moderna hemmet. Julinspirerade detaljer kan bytas ut mot tomtar och pepparkakshus. Fina julstjärnor i silver och tallris på bordet. Julen är inte bara röd.


↓ Fina ljusstakar designade av Sissi Westerberg för Svenskt tenn. 

Ljusstakar Flow av Sissi Westerberg, 2 300 kr/st, Svenskt tenn, kermikvaser av Edgar Böckman från 1950-talet, 7 800 kr för hela gruppen, Modernity . Sidobord Bjursta, 1 995 kr, Ikea.     Svart mattallrik och assiett Umbra, 195 kr resp 155 kr, Design house Stockholm, bestick Grand cru, kniv, 129 kr, gaffel och sked, 119 kr, Rosendahl, servetter Invit, 80 kr/st, Linum/NK Classic home, skål Pond mini, av Ingegerd Råman, 299 kr, Orrefors. Samtliga glas är ur serien August av Ingegerd Råman, selterglas 119 kr, snapsglas 279 kr, vinglas 25 cl, 329 kr, vinglas 15 cl, 119 kr, allt Skruf/NK Glas, porslin & kök. Tablett, tillklippt av ullfleece Silver shadow, 785 kr/m, Interior plus.
Bilder: Sköna Hem

KOMMENTARER:

  • Ulrika säger:
    2010-10-07 | 02:56:32
    Bloggadress: http://tantmutti.blogg.se/

    Hej!

    Jag har en sådan vit väggstjärna men vill ha 2 till... Jag kan ICKE komma på vart jag köpt dom... Snälla kan du hjälpa mig? Jag bor i Halmstad, men du kanske vet varifrån de kommer elelr om man kan beställa dom nånstans..

    Hälsningar Ulrika i Halmstad ([email protected])

Kommentera inlägget här: